58
REGISTRES DU BUREAU
[i545]
LXXVI [XXV]. — [Jean Guérard, cinquantenier,
EST COMMIS À LA PLACE DE SON QUARTENIER, POUR LA RECETTE DE L'AIDE.]
io juillet i545. (Fol. 3o v°.)
Du x" jour de Juillet mil vc xlv.
Aujourd'uy, pour l'empeschement quesire Jehan de Sainct Germain, Quartenier delad. Ville, a ès flaires d'icelle, à cause de son estat de Eschevin, a esté or­donné que Jehan Guerard, son cinquantenier, sera commis en son lieu et place pour faire la recepte du roolle dud. quartier, pour sa part de la cottité de
la somme de viXI ji livres tournois, octroyée au Roy par lad. Ville; lequel Guerard, present et acceptant, a promis en faire son debvoir et en rendre bon compte, en lui baillant povoir et commission pour ce requise. Laquelle commission, avec led. rolle dud. quartier, luy a esté baillé et a esté par lui re­ceu pour l'exécuter.
LXXVII [XXVI]. — Pour les vi" m livres tournois. — M. de Monchenu envoyé'
DE PAR LE ROY À LA VlLLE.
11 juillet i545. (Fol. 3o v°.)
Du samedi, xime jour de Juillet mil vc xlv.
En assemblée le jourd'uy faicte, en l'Ostel de la Ville de Paris, de Mess" les Conseillers et Quarte­niers de la ville de Paris, pour oyr la lecture des lettres du Roy, et de deux commissions données à Mons'de Montchenu(1), premier Maistre d'hostel dud. seigneur, et sa creance; en laquelle se sont trouvez, c'est assavoir :
Monsr le Lieutenant civil, maistre Jehan Morin, Prevost des Marchans ;
Seguier, Lieutenant criminel, Choppin, de Sainct Germain, Eschevins;
Mess" Luillier, Tronson, de Montmirel, Baillet, Lelievre, M. de Bragelongne, Courtin, Perdrier, Paillart, T. de Bragelongne, Lecomte, Larcher, Con­seillers de lad. Ville.
Basannier, Maciot, Godeffroy, Danès, Lejay, Lorrain, Croquet, Prevost, Kerver, Pellerin, Cour-lin, Gohory, Quarteniers de lad. Ville.
En laquelle assemblée est comparu le seigneur de Montchenu, Gouverneur de Limosin, premier maistre d'hostel de la maison du Roy, lequel a pre­senté certaines lettres missives du Roy, dont la teneur ensuit : A noz très chers et bien amez les Prevost des Marchans
et Eschevins de nostre bonne ville et cité de Paris.
De par le Roy. Très chers et bien amez, nous envoyons presen­tement par dela le sr de Montchenu, nostre premier Maistre d'hostel, pour haster et dilligenter le paye­ment des deniers qui nous sont deubz en nostre bonne ville et cité de Paris, et luy avons donné charge vous dire et declairer aucunes choses de noslre part, dont nous vous prions le croire, tout ainsi que vous feriez nous mesmes. Donné à Touques'2', le ve jour de Juillet mil v° xlv.
Signé : FRANÇOIS.
de L'Aubespine.
Puis a presenté deux commissions pour con­traindre, par toutes voyes et manieres, lad. Ville et habitans d'icelle [payer] la somme de vi" m livres de­mandée parle Roy à lad. Ville, pour cestedicte année. Après lecture desquelles en lad. assemblée, led. srde Montchenu a proposé pour sa creance qu'il a esté envoyé exprès de par le Roy à lad. Ville, pour re-monstrer que led. seigneur voyant son ennemy, le Roy d'Angleterre, détenir sa ville et pays de Boulle­noys, a levé une si belle et grosse armée de mer qu'il n'en fut veue une pareille, passé a mil ans; aussi qu'il a envoyé le cappitaine Lorge(3) en Escosse, avec plusieurs gens d'armes françois, lesquelz il
O Marin de Montchenu, sénéchal de Limousin et de la basse Marche, bailli de Viennois, etc, rendit de grands services militaires et diplomatiques à François I". Fait prisonnier à Pavie avec ce prince, il ne voulut point le quitter et fut conduit en Espagne. A son retour, le Roi le chargea de lever six milles Suisses, ce qu'il fit avec lant de désintéressement qu'il engagea ses terres de Savoie et du comté de Genève. Par une prérogative très rare, il fut enterré à Saint-Denis (La Chesnaye-Desbois, Dictionnaire de la Noblesse, t. X, p. 3oo.
(2) Arrondissement et canton de Pont-PEvèque (Calvados).
'3' Jacques de Montgommery, seigneur de Lorge, capitaine des gardes de François l'", puis colonel général de l'infanterie fran­çaise, père du fameux Montgommery, qui blessa mortellement le roi Henri II.